Ile będzie nas kosztował rezonans magnetyczny?

koszt rezonansu magnetycznego

Choć rezonans magnetyczny jest często wykonywanym badaniem, to widać, że nadal budzi wiele pytań. Najwięcej z nich ma związek z kosztami i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ każdy z nas pragnie wcześniej dowiedzieć się, czy będą to spore obciążenia dla budżetu, czy też nie. Ile zatem zapłacimy za takie badanie? Na jakie wydatki się szykować? Nasz tekst może okazać się źródłem przydatnych informacji, więc zachęcamy do krótkiej lektury!

 

Kiedy wykonuje się rezonans magnetyczny?

Badanie rezonansu magnetycznego to nieinwazyjna metoda na zajrzenie w głąb ludzkiego organizmu i sprawdzenie, czy zachodzą w nim jakiej nieprawidłowości w anatomicznych strukturach kości, tkanek miękkich, mózgu, czy serca. Samo badanie wykonuje się w schorzeniach centralnego układu nerwowego, chorób układu sercowo-naczyniowego, czy chorób układu kostno-stawowego. Wskazaniem do rezonansu magnetycznego są również patologie tkanek miękkich, zmiany chorobowe w rejonie twarzoczaszki, czy miednicy małej.

 

Rezonans magnetyczny a jego koszty 

Na pierwszy rzut oka można uznać, że każdy, kto opłaca składki i ma wykupione ubezpieczenie, może skorzystać z darmowego badania w placówkach Narodowego Funduszu Zdrowia. Niestety okazuje się, że czas oczekiwania na takie badanie w publicznych placówkach medycznych wynosi najczęściej kilka lub kilkanaście miesięcy. Nic więc dziwnego, że jeśli liczy się dla nas czas, to pojawia się pytanie, ile kosztuje rezonans magnetyczny. Jednak trudno tutaj o podanie pewnych kosztów, ponieważ cena badania zależy od wielu różnych czynników. 

Przede wszystkim mowa tutaj o lokalizacji placówki, standardu urządzenia, czy liczby chorych w danym okresie. Jedno jest pewne, najlepsze placówki są w stanie wykonać rezonans magnetyczny w konkurencyjnych cenach. Jeśli zatem zdecydujemy się na prywatne badanie, to właśnie na takich warto się skupić. Z rozpoznaniem tych najlepszych nie powinno być żadnych problemów, ponieważ cieszą się nienaganną opinią wśród klientów.